Cum ar fi dacă de mâine ai merge la cursuri fără caietele mecanice cu foi A4, fără pixuri și creioane, iar după curs, atunci când te pui să înveți pentru examen nu ar mai trebui să descifrezi ceea ce ai scris înainte să te apuci de învățat? Nu ar fi rău de loc, dar de ce trebuie să porți, în loc de laptop, geanta cu rechizite?
Părerile profesorilor din mediul academic sunt împărțite. Pe de-o parte este tabăra celor care sunt de acord cu această abordare, doar că, în momentul în care laptopul personal al studentului devine și unealtă de studiu în clasă există riscul disipării interesului pentru obiectului cursului sau seminarului către canale ca YouTube, Facebook, site-uri de știri, etc. Nu că nu s-ar întâmpla asta deja prin telefoanele mobile, dar fenomenul este ținut sub control de actul scrierii manuale. De cealaltă parte a baricadei sunt opozanții vehemenți care resping modernizarea și sunt adepți de neclintit ai abordării clasice de schimb de informații între profesor și elev.
Pentru a rezolva această dispută, un grup de profesori de la Departamentul de Psihologie, din cadrul Universității din Ottawa, au studiat utilizarea laptopului în timpul cursurilor. Astfel, profesorii Patrick Gaudreau și David Miranda, împreună cu doctorandul Alexandre Gareau, au luat un eșantion reprezentativ de peste 1.100 de studenți care au fost de acord să completeze un chestionar despre modul în care utilizează tehnologia la cursuri. Într-o a doua fază a grupului, cercetătorii au studiat părți mai mici ale grupului pentru a descoperi legături între comportamentul online în timpul cursurilor și rezultatele academice.
În urma centralizării și analizei datelor s-a constatat că studenții care utilizează laptopul la curs în scopuri non-academice au, în medie, note mai mici decât cei care folosesc laptopul în clasă pentru a lua notițe, pentru a se documenta în legătură cu obiectul cursului. Mai mult, studenții din cea de-a doua categorie, cei „conștiincioși”, s-au declarat mai mulțumiți cu întreaga experiență academică. Concluzia studiului a fost că laptopul este un obiect benefic în timpul cursurilor, atât timp cât studentul se limitează la interesele academice.
Studenții vin însă cu păreri împărțite. Unul spune, de exemplu că nu este de acord cu utilizarea laptopului în clasă, în mod regulat deoarece distrage atenția și este un element perturbator, în timp ce o studentă, consideră că ar trebui găsit un echilibru pentru a evita abuzul de internet.
De cealaltă parte, chiar dacă au unele rețineri, profesorii consideră laptopurile mai eficiente pentru activitățile de curs, seminar sau laborator deoarece, din punctul de vedere al luării notelor sunt mai eficiente decât tabletele sau smartphone-urile. Aceste din urmă dispozitive sunt considerate ca adresându-se cu precădere laturii de divertisment, în timp ce laptopul este văzut ca o veritabilă unealtă de lucru.
În cazul unei utilizări la curs, laptopul are nevoie de o autonomie crescută. Nu întotdeauna vei prinde locul acela de lângă priză, așa că își recomandăm o baterie cu 12 celule câte te va ajuta să treci cu bine peste o zi plină pe băncile facultății.
Mai multe detalii despre bateria laptopului: