munca-de-acasa

5 îngrijorări majore privind munca la distanță și cum se pot rezolva

Munca de acasă sau telemunca a devenit norma în ultimele luni, transformându-se din beneficiu oferit de angajator în operațiune curentă obligatorie pentru continuarea activității. Pe lângă beneficiile pe care le oferă acest mod de lucru atât pentru angajator, cât și pentru angajat, presupune și o serie de provocări pentru ambele părți.

Aceste provocări pornesc de la nivelul de productivitate pe care îl poate atinge angajatul acasă, mai ales când are și o familie, până la problemele de infrastructură informatică și securitate care pot apărea în momentul în care operațiunile se derulează prin rețele multiple, necontrolate și nu pe cea securizată din interiorul companiei.

Dacă munca de acasă va deveni normă pe termen lung, este necesară o abordare și o rezolvare a acestor provocări pentru ca mediul de lucru online să asigure nevoile de productivitate și siguranță.

  1. Angajații nu vor fi destul de productivi

Acasă există o serie de tentații și elemente care pot distrage atenția. De la consola de jocuri, până la membrii familiei care au nevoie de atenție, apar o serie de elemente care intervin în derularea normală a unei zile de lucru.  Soluția este trainingul pentru dezvoltarea abilităților și deprinderilor necesare pentru lucrul de acasă. Disciplina și o gestionare riguroasă a timpului sunt esențiale pentru a obține un nivel ridicat de productivitate în ciuda elementelor de acasă care distrag atenția.

  1. Angajații nu au uneltele necesare

O altă îngrijorare este legată de faptul că angajații nu vor avea uneltele necesare acasă pentru a se achita de sarcinile de serviciu în cele mai bune condiții. În ceea ce privește unelte de comunicare, oferta este variată, la fel și în direcția uneltelor de project mangement. Este necesar ca fiecare companie s-și facă o listă standard de aplicații pe care le folosește. Provocarea mai mare este la softurile specifice la care este nevie de licență. Aici, companiile vor trebui să implementeze un sistem de gestionare a licențelor pe care le dețin.

  1. Vor exista probleme majore de securitate

O îngrijorare validă a oricărui angajator este legată de securitatea documentelor importante și confidențiale pe care angajații le vor accesa de la distanță. În această situație, crește riscul scurgerilor de date. Această problemă poate fi rezolvată rapid și ușor cu ajutorul unui VPN. Există pe piață o serie de soluții în acest sens.

  1. Angajații își vor da demisia

De acasă, angajații se pot uita pe site-urile de recrutare și pot găsi alte oportunități de carieră. Deși este o îngrijorare validă, este puțin probabil ca cea mai mare parte dintre companii să facă angajări în perioada următoare. Din contră, un val de reduceri de personal este mai plauzibil.

  1. Compania nu va supraviețui

Restricțiile impuse au schimbat perspectivele, ceea ce a dus la creare de perspective noi pentru o mare parte dintre companii. Este nevoie de o abordare diferită a lucrurilor, a proceselor și a relațiilor comerciale pentru a ajunge în concordanță cu vremurile actuale. Adoptarea tehnologiei este vitală.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *