dependenta jocuri video

Organizația Mondială a Sănătății clasifică oficial ca afecțiune medicală dependența de gaming

Organizația Mondială a Sănătății a recunoscut oficial că dependența de jocuri video este o afecțiune psihică prin introducerea acesteia într-o listă valabilă la nivel internațional a afecțiunilor medicale. Așadar, cei care petrec foarte mult timp în fața jocurilor video pot primi un diagnostic specific. Afecțiunea urmează să fie listată în Clasificarea Internațională a Bolilor 2018 care urmează să fie definitivată în următoarea perioadă.

Dependența de jocurile video apară în listă la intrarea 6D11 și se încadrează în categoria afecțiunilor care se manifestă prin dependență și este descrisă printr-un tipar comportamental bazat pe practicarea persistentă și recurentă a jocurilor video. Cei care suferă de această afecțiune nu-și pot controla pornirile spre jocurile video și nu pot să-și stabilească limite temporale în ceea ce privește orele pe care le petrec în fața monitoarelor. Mai mult, în lista lor de priorități primul loc este ocupat de jocurile video după care urmează restul activităților și responsabilităților zilnice. Acestea sunt, de cele mai multe ori neglijate.

Momentan Clasificarea Internațională a Bolilor 2018 nu este încă definitivată, așa că nu poate încă să fie folosită ca diagnostic medical. Odată ce lista va fi aprobată de Organizația Mondială a Sănătății, voci din lumea medicală spun că recunoașterea dependenței de jocuri video ca afecțiune medicală va avea o serie de implicații, unele dintre ele semnalate de către Andrew Przbylski, psiholog în cadrul Universității Oxford. Citat de Tchspot.com, acesta a spus că recunoașterea dependenței de jocuri video ca o afecțiune medicală nu este o idee foarte bună deoarece ar putea duce la o serie de diagnostice greșite în cazurile în care practicarea excesivă a jocurilor video ester un mecanism conex pentru o altă problemă.

În plus, recunoașterea oficială a dependenței de jocuri video ca o afecțiune medicală ar putea determina o serie de autorități naționale să restricționeze accesul la acest tip de hobby. China are deja limite de timp și de vârstă pentru jocurile online și tabere pentru tratarea dependenței de internet. Până nu demult, China avea și o restricție severă care viza vânzarea și producerea de console pentru jocuri video.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *