Timpul contează, așa că vrem să ne facem cât mai repede, iar tehnologia să ne ajută se realizăm acest lucru. Dacă folosești zilnic la serviciu un PC cu Windows 10, care îți este vital pentru a-ți duce treaba la bun sfârșit. Poți folosi mai eficient PC-ul în orele de lucru pentru a-ți termina treaba mai repede, câștigând astfel timp liber.
Sunt câteva „trucuri” simple care vor optimiza funcționarea laptopului tău și vor eficientiza modul în care îl folosești. Vei „aluneca” mai ușor printre task-uri și comenzi, reușind astfel să economisești timp pe care îl vei putea folosi în mod constructiv în alte scopuri.
Optimizează programele care pornesc la startup
Pentru a avea o viteză bună pe toată durata de utilizare a PC-ului ar trebui să începi cu începutul, adică exact cu momentul în care pornești laptopul. O serie de aplicații pornesc odată cu sistemul de operare, iar dacă ai multe instalate cu permisiunea de a porni la startup timpul de așteptare până îți vei putea folosi laptopul așa cum trebuie va fi unul destul de extins. Așadar, ar fi bine să mai elimini din programele pe care nu le folosești. Poți lăsa doar antivirusul și una sau două aplicații de care ai nevoie să fie acolo din primul moment în care pornește PC-ul. În rest, lasă-le oprite și pornește-le doar când ai nevoie de ele.
Pentru a optimiza aplicațiile care pornesc la startup, apasă Ctrl+Shift+Esc, apare Task Managerul. Aici vom avea tabul Startup de unde se pot alege aplicațiile care să pornească odată cu sistemul de operare și cele care nu.
Personalizează-ți bara de task-uri
O bună organizare crește eficiența, indiferent de situație, iar utilizarea Windows 10 nu face excepție. Așadar, lipește de bara de task-uri aplicațiile pe care le folosești cel mai des. Clientul de e-mail, poate Excel-ul sau editorul de text pe care îl folosești ar trebui să îți fie la îndemână. Este mult mai ușor să le ai în bară și să știi de unde să le pornești atunci când ai nevoie, decât să bâjbâi pe desktop sau prin meniul de start.
Poți lipi pe bara de task-uri și foldere. Așadar, poți avea oricând la îndemână folderele pe care le folosești cel mai frecvent.
Folosește listele
Odată ce ai lipit de bara de task-uri cele mai folosite, ai crede că viața nu ți se poate simplifica mai mult. Ei bine, se poate. Dacă dai click dreapta pe pictograma aferentă unei aplicații, ți se va desfășura o listă în care vei putea vedea ultimele fișiere deschise și editate cu acea aplicație. Astfel, dacă ai lucrat recent la unul anume și ai nevoie să îi faci un set de modificări îl vei găsi foarte simplu, fără să mai trebuiască să navighezi prin Windows File Explorer până la folderul în care l-ai salvat.
Rămâi pe recepție. Revenim cu alte trucuri interesante.
Va urma…