Criza generată de COVID-19 prezintă oportunități pentru hackeri care profită de starea de îngrijorare a oamenilor pentru a-și eficientiza atacurile.
Numărul atacurilor online relative crizei coronavirus au început să se intensifice începând cu luna ianuarie a anului în curs, conform datelor prezentate de firma specializată în securitate informatică Barracuda Networks, citate de TechRepublic.com. Atacurile de tip phishing au cunoscut o creștere majoră începând cu finalul lunii februarie, respectiv cu 667%.
Între 1 și 23 martie 2020, cercetătorii au reușit să identifice 467.825 de atacuri de timp phishing, dintre care 9.116 erau referitoare la COVID-19, respectiv, aproximativ 2% din numărul total de atacuri. În luna februarie au fost identificate 1.188 atacuri în timp ce în luna ianuarie doar 137.
Chiar dacă proporția atacurilor relative COVID-19 reprezintă încă o proporție redusă din numărul total, amenințarea crește într-un ritm accelerat, spun specialiștii în securitate cibernetică. Dacă ritmul se menține, am putea asista la proporții semnificativ majorate în perioada următoare.
Ce urmăresc aceste atacurile relative coronavirus?
O serie de campanii de phishing încearcă să profite de vigilența redusă a utilizatorilor din această perioadă pentru a fura date de autentificare în diferite conturi, date personale, pentru a distribui malware și, nu în ultimul rând pentru a-i determina pe utilizatori să plătească pentru cauze, servicii sau produse fictive.
Chiar dacă tacticile, în sine, sunt cele folosite în mod obișnuit, introducerea elementului de actualitate, coronavirusul, are șanse mai mari să-i determine pe utilizatori să-și lase garda jos.
În aceste condiții, utilizatorii sunt sfătuiți să fie foarte atenți la mesajele pe care le primesc pe e-mail. Chiar dacă par oficiale, ar trebui să verifice adresa expeditorului și să nu deschidă atașamente suspecte, provenite din surse neverificate. Orice imprudență poate avea repercusiuni severe.