Cu siguranță ai trăit momente de ușoară panică și neputință în momentul în care vedeai că ai o conexiune activă la internet dar paginile nu se încărcau, iar aplicațiile online nu dădeau nici un răspuns. Înainte să contactezi serviciul de suport clienți al furnizorului tău, poți încerca să rezolvi problema fără prea mare efort și într-un timp foarte scurt.
Pentru a remedia problema rapid, ar trebui să știi câteva dintre cauzele cele mai frecvente și abordările recomandate. Le-am listat mai jos, așa că încearcă-le înainte să suni la furnizorul de servicii de internet.
Descoperă cauza
Există o serie de verigi între dispozitivul tău și internet, iar dacă una dintre aceste verigi nu funcționează corespunzător, atunci conexiunea este compromisă. De aceea, este foarte important să descoperi cu precizie care este cauza problemei, ceea ce îți va da și informațiile necesare în legătură cu pașii următori respectiv să-ți repari singur conexiunea dacă este ceva simplu sau, dacă este vorba de o problemă mai profundă, să soliciți ajutor specializat.
Așadar, în primă fază încearcă să răspunzi la următoarele întrebări:
- Un singur site anume nu funcționează?
- Doar dispozitivul pe care îl folosești manifestă simptomele?
- Avertizorii luminoși ai routerului semnalează existența unei conexiuni la internet?
Odată ce ai răspuns la aceste întrebări, vei avea deja un set consistent de informații în legătură cu problema și vei putea începe să o remediezi.
Oprește și repornește dispozitivul
Prima și cea mai simplă metodă de remediere a problemelor de conexiune este restartarea dispozitivului. Uneori pot apărea mici disfuncții care nu pot fi remediate manual, dar o simplă repornire a sistemului le va rezolva. Dacă problema se repetă, va fi nevoie de investigații mai amănunțite în sistemul de operare sau în actualizările de firmware.
Te-ai conectat la routerul corect?
Deși pare o întrebare stupidă, se poate întâmpla ca dispozitivul tău să încerce conectarea la un alt router. Verifică rețeaua pe care ești. S-ar putea să-ți fi rămas o conexiune activă de pe un hotspot mobil, conexiune pe care ai uitat să o oprești.
Dacă ai un router dual band, asigură-te că te-ai conectat la rețeaua corespunzătoare.
Verifică, resetează sau restartează routerul
De obicei, aceasta este a doua operațiune pe care ar trebui să o faci, după oprirea și repornirea dispozitivului. În primul rând verifică routerul, avertizorii luminoși ai acestuia. Înainte de toate, verifică dacă este aprins ledul WAN. Dacă nu este aprins acest led, înseamnă că routerul nu are conexiune la internet, ceea ce înseamnă că este va trebui să suni la furnizorul de servicii de internet.
Pentru resetare, poți pur și simplu să scoți cablul de alimentare pentru câteva secunde, după care să îl pui la loc. Pentru o resetare totală a routerului, consultă manualul utilizatorului care te va ghida în toți pașii procesului.