Gmail are, la nivel global peste 1,5 miliarde de utilizatori. Popularitatea serviciului este determinată de ușurința utilizării și de faptul că nu are nevoie de foarte multe activități de mentenanță. Totuși, inboxurile utilizatorilor devin frecvent foarte aglomerate. Din fericire, există opțiuni simple pentru remedierea acestei probleme, opțiuni care se regăsesc în setările aplicației.
Una dintre aceste opțiuni, foarte importante, recomandate pentru un regim de utilizare peste medie din perspectiva complexității, este dată de filtre. Utilizatorul poate crea foarte ușor filtre pentru o arie destul de largă de opțiuni, arie care depășește gruparea mesajelor primite în diferite categorii. De exemplu, poate fi creat un filtru pentru un anumit cuvânt. Inboxul va fi scanat, iar toate mesajele care îl conțin vor fi supuse acțiunii dorite de utilizator, fie că este vorba de ștergere, de trimitere în spam sau orice altă variantă disponibilă.
De exemplu, dacă primești newsletter-uri nesolicitate, poți scana inboxul pentru cuvântul ”dezabonare” și poți alege acțiunea de a muta în spam toate mesajele care îl conțin.
Un alt exemplu, care s-ar putea să-ți fie folositor, mai ales dacă faci frecvent cumpărături online. Poți seta un filtru pentru cuvântul ”AWB” și poți alege ca toate mesajele care îl conțin să fie trimise către un folder dedicat.
Unde găsești opțiunile pentru filtre
- Fă click pe iconița care reprezintă o roată dințată și alege opțiunea Setări.
- Selectează tabul Filtre și adrese blocate.
- Click pe acțiunea Creează un filtru nou.
- Introdu cuvinte cheie relevante pentru filtrul tău în câmpul corespunzător: ai opțiunea de filtrare în funcție de expeditor, precum și o serie de alte opțiuni de filtrare mai avansate.
- Click pe creează filtru.
- Alege ceea ce dorești să facă noul tău filtru: să șteargă mesajele, să le trimită în spam, să le grupeze într-un anume folder, să le arhiveze, etc.
- Creează filtru și astfel vei avea o automatizare care te va ajuta să ai un inbox mai ordonat.
Bineînțeles, pot fi create mai multe filtre, în funcție de nevoi.