gestionare-parole

Cum poți transmite parole în deplină siguranță ?

Atât timp cât folosești uneltele potrivite, transmiterea parolelor poate fi făcută foarte simplu și în depline condiții de siguranță.

Deși regula generală este să nu transmiți parole către terți, aceasta nu se poate aplica în toate cazurile. De multe ori, este nevoie să transmiți nume de utilizator și parole cu membrii familiei, prieteni apropiați sau colegi de serviciu. Așa că, dacă vrei să transmiți datele tale de autentificare în diferite conturi, ar trebui să o faci în condiții de siguranță, asigurându-te că nimeni altcineva în afară de cei care trebuie să-ți cunoască datele nu vor avea acces la parolele pe care le transmiți.

Folosește un manager de parole

Una dintre cele mai bune metode pentru a-ți gestiona parolele este să utilizezi o aplicație construită pentru a servi acestui scop. Există o serie de astfel de aplicații disponibile. Unele sunt chiar gratuite, așa că, tot ceea ce trebuie să faci este o scurtă muncă de documentare pentru a determina care dintre aplicațiile disponibile se potrivește nevoilor tale.

Câteva aplicații de gestionare a parolelor sunt Bitwarden, Keeper sau LastPass. Bineînțeles, nu sunt sigurele aplicații de acest fel.

Majoritatea acestor aplicații permit transmiterea numelor de utilizator și a parolelor către o parte terță dar, această funcție este de obicei parte a pachetului premium de utilizare.

Unele aplicații destinate gestionării parolelor lasă utilizatorul să transmită detaliile de autentificare în diferite conturi către un terț fără ca acesta să aibă posibilitatea de a vedea propriu-zis parola. În schimb, îi permite celui care primește acces să se autentifice automat într-un cont. Accesul poate fi revocat oricând de către utilizatorul care a transmis datele de autentificare.

Funcția manager de cont inactiv de la Google

Google pune la dispoziția utilizatorilor o funcție denumită manager de cont inactiv. În momentul în care activezi această funcție trebuie să desemnezi o persoană care va avea acces la contul tău Google sau părți ale contului tău atunci când din diferite motive nu vei mai avea acces. În momentul în care delegi drepturile către managerul inactiv trebuie să specifici perioada de timp în care contul tău de Google trebuie să fie inactiv pentru ca persoana desemnată să-și poată intra în drepturi.

Poți seta intervalul de inactivitate la trei luni, de exemplu. După expirarea perioadei, Google va notifica persoana desemnată în legătură cu drepturile de acces la contul tău, inclusiv la parolele conturilor legate.

Acestea sunt doar câteva modalități de transmitere a parolei către terți în condiții de siguranță. Bineînțeles, există și altele pe care le vom explora, probabil, într-un articol viitor.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *