Utilizatorii de e-mail, cel puțin cei care folosesc această unealtă de comunicare într-un mod intensiv și în interes de serviciu, s-au deprins să-și arhiveze e-mail-urile. Ideea este că nu se știe când vei mai avea nevoie vreodată să scoți din arhivă o conversație prăfuită. Totuși, dacă arhivăm chiar toate e-mail-urile cu atașamentele aferente, la un moment dat, vom avea nevoie de upgrade-uri ale spațiului de stocare.
Gmail a promis spațiu nelimitat, dar nu și-a respectat promisiunea
Până când serviciul de e-mail de la Google nu a promis utilizatorilor că nu vor mai trebui să-și facă griji în legătură cu stocarea mesajelor. În 2004, la lansare Gmail oferea 1GB spațiu de stocare gratuit. La acea vreme era ceva extraordinar, în condițiile în care Microsoft Hotmail oferea la acea vreme doar 2 MB gratuit.
Google a făcut upgrade-uri ale spațiului de stocare oferit gratuit, ajungând în 2005 la 2 GB. Spațiul de stocare devenea din ce în ce mai ieftin, așa că efortul de a-l oferi gratuit putea fi susținut, până la un moment dat.
Spațiul de stocare gratuit s-a plafonat în 2013
În 2013 Google a plafonat upgrade-urile pentru spațiu de stocare gratuit, oprindu-se la 15GB pentru contul Google. Acest spațiu se împarte pentru mai multe servicii, inclusiv Google Drive, Photos. De atunci, Google nu a mai actualizat spațiul de stocare pentru conturile gratuite. În schimb, utilizatorii pot plăti pentru spațiu suplimentar.
Așadar, dacă plănuiai să nu ștergi vreodată un e-mail din Gmail, poate ar fi bine să faci o selecție înainte să ajungi la limita maximă.
La fel poți face și cu fișierele stocate în Drive și cu pozele. Fă o selecție și șterge-le pe cele care nu îți mai sunt de folos. Este absurd să începi să plătești pentru spațiu de stocare suplimentar pentru a păstra fișiere care nu îți mai sunt de folos.
Email-urile ocupă puțin spațiu
Este o presupunere falsă. Luate individual, spațiul pe care îl ocupă este nesemnificativ. Dar e-mail-urile se adună și acaparează spațiul de stocare. Unele au atașamente care pot ocupa și mai mult. Așa că, mai devreme sau mai târziu, spațiul gratuit va fi epuizat, iar sortarea va deveni iminentă.
Șterge
Un obicei sănătos este acela de a-ți face curățenie printre e-mail-uri. Periodic, încearcă să faci o selecție de conversații pe care le ștergi. Nu păstra tot ce primești, mai ales newsletter-uri sau comunicări comerciale.