microsoft-sustenabilitate

Microsoft continuă demersul de reducere a emisiilor de dioxid de carbon cu un nouă strategie de sustenabilitate

Microsoft dorește să accelereze inițiativele de sustenabilitate și să-și reducă amprenta de carbon. Deși planul asumat în 2009 era reducerea amprentei de carbon cu 75% până în 2030, compania plănuiește să atingă acest obiectiv mult mai repede. Pentru a-și atinge obiectivul, compania a și luat mpsuri, prima dintre care este o majorare a taxei interne pe emisiile de dioxid de carbon la 15 USD pe tonă.

Prin această crește se dorește stimularea tuturor departamentelor și diviziilor companiei să contribuie la reducerea amprentei de carbon printr-o gestionare mai eficientă a acestei probleme de către fiecare structură a companiei în parte. Noua sumă de 15 USD reprezintă o dublare față de valoare anterioară la care se afla taxa.

La această presiune financiară la care vor fi supuse structurile din interiorul Microsoft se adaugă și alte practici, după cum ar fi alimentarea sediilor companiei cu energie electrică provenită din surse regenerabile. Până la finalul anului, obiectivul major este ca cel puțin 60% din necesarul de energie electrică a centrelor de date deținute de companie să fie asigurat din surse regenerabile.

Alte elemente ale strategiei „verzi” reprezintă diminuarea până la eliminare a generării de deșeuri în sediile companiei, precum și o serie de strategii pentru conservarea și utilizarea rațională a apei.

Pentru a-și atinge obiectivele ambițioase, Microsoft se bazează pe tehnologie și pe date, fapt pentru care investește în inteligență artificială care va ajuta compania să-și monitorizeze și să-și îmbunătățească performanțele în acest sens. Inteligența artificială va fi susținută de ceea ce numim Internet of Things (IoT) și de tehnologie blockchain.

Mai mult, Microsoft a anunțat că se va implica activ și în inițiativele de cercetare care vizează integrarea tehnologiei pentru un mediu mai curat și pentru reducerea amprentei de carbon a diferitelor activități umane.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *